افزایش امنیت خانه
چگونه امنیت خانه را افزایش دهیم؟
تاریخ انتشار: 2022/10/29

یکی از سوالات مهم که ممکن است برای هر کدام از ما پیش بیایید این است که چگونه امنیت خانه را افزایش دهیم ؟ 

چه راهکارهای از دست ما برمی‌آید تا در زمان کوتاه و یک هزینه کم امنیت خانه را بالا ببریم، در این مقاله سعی می‌کنیم به نکات مهم و پر اهمیت بپردازیم.

باتوجه به بالارفتن سرقت نیاز است که به امنیت خانه بیش از گذشته بپردازیم. عوامل مختلفی در بالا بردن امنیت خانه و یا حتی محل کار شما وجود دارد که می‌توان تا حدی  دست سارقان را کوتاه کنیم. 

افزایش امنیت خانه
افزایش امنیت خانه

چگونه امنیت خانه را افزایش دهیم؟

1-ایمنی درب ها

یکی از مواردی که مهم است امنیت آن چک شود، درب‌های ورودی است. در ابتدا درب‌های ورودی را به خوبی چک کنید و سعی کنید از درب‌های که منافذ کمتری دارند استفاده کنید. علاوه بر درب‌های ورودی تمام درب‌ها مانند درب‌های پارکینگ و … نیاز است امنیت آنها چک شود. برای امنیت درب‌های پارکینگ سعی کنید از درب‌های بازوئی یا کرکره‌ای که امنیت بیشتری برخوردار هستند استفاده کنید، برای اطمینان از کیفیت درب‌های بازوئی پارکینگ یا محل کار خود از اپراتور درب بازوی مدل پاتریوت ۴۰۰درپا یک پیشنهاد مناسب است که علاوه بر کیفیت بالا در بازار از قیمت مناسبی برخوردار است . استفاده از درب‌های قدیمی به علت آنکه سارقان راحت‌تر می‌توانند از آنها عبور کنند توصیه نمیشود.  برای تمامی درب‌ها نیاز است مواردی همچون ، لولاها،قفل درب بررسی شوند. 

2-ایمنی پنجره‌ها

برای محافظت از طریق پنجره‌ها نیاز است که از جفت‌ها و گیره‌های مطمئنی استفاده کنید که از امنیت قابل توجه‌ای بهره مند باشند. همچنین یکی دیگر از مواردی که نیاز است به آن توجه شود استفاده از چسب و خمیر مرغوب است. برای محافظت بیشتر می‌توانید از سنسورهای مخصوص درب و پنجره استفاده کنید. بايد توجه داشت که احتمال سرقت از طبقه اول نسبت به سایر طبقه‌ها بیشتر است. در نتیجه نیاز است توجه بیشتری به  امنیت این طبقه داشته باشیم. 

 

 

پنجره کرکره2ای

 

 

 

3- استفاده از سنسورها 

یکی دیگر از فعالیت‌های که می‌توانید برای افزایش امنیت خانه یا حتی مغازه استفاده کنید، استفاده از سنسورهای حرکتی است 

به کمک این سنسورها فضای مورد نظر را به شکل نامرئی دارای سنسور خطر می‌کنید، که در صورت وارد شدن سارقان در زمانی که تعریف کرده‌اید، هشدار خطر به صدا در می‌آید. از این سنسور می‌توانید برای فضاهای که اشیا قیمتی نگهداری می‌کنید استفاده کنید. 

 4- استفاده از چراغ‌های بیرونی 

یکی از اقدام‌های که برای افزایش امنیت به کمک هزینه کم می‌توانید انجام دهید، استفاده از چراغ‌های معمولی یا سنسور دار در فضای بیرونی خانه است. نصب این چراغ‌ها می‌تواند از ورود یا نزدیکی به خانه یا حتی خودرو شما جلوگیری کند، نصب چراغ در فضای بیرونی خانه باعث ایجاد ترس جهت دیده شدن برای سارقان میشود از این جهت تاحدی احتمال سرقت را کاهش می‌دهد.

5-افزایش امنیت درب پارکینگ 

یکی از اتفاق‌های که در این روزها بیشتر از هر زمانی شاهد آن هستیم، سرقت تجهیزات خودرو در پارکینگ خانه است، یکی از علت‌های اصلی آن استفاده از درب‌های معمولی و قدیمی به همراه قفل‌های ضعیف آنها است. یکی از اقدامات الزامی تغییر قفل درب پارکینگ یا استفاده از درب‌های ریلی یا بازوئی است که از امنیت بالایی برخوردار است. درب‌های ریلی نسبت به فشار نیرو خارجی مقاوم‌تر است  از این جهت احتمال سرقت برای سارقین در این درب‌ها کمتر است. همچنین به علت برقی بودن و استفاده از جک‌های با کیفیت احتمال نفوذ پذیری نسبت به درب‌های ریلی کمتر است.

6- دوربین مدار بسته 

یکی از راه‌های افزایش امنیت، استفاده از دوربین مداربسته در فضای بیرونی خانه است. سعی کنید دوربین را در ارتفاعی نصب کنید که به راحتی قابل دسترس نباشد. همچنین می‌توانیم نقاطی که از دید پنهان است و همچنین نقاط کور را رصد و امنیت آن ناحیه را تامین کنیم . حضور یک دوربین احتمال نزدیکی سارقان را به خانه کمتر می‌کند. 

همچنین می‌توانید از دوربین‌مدار بسته در فضای داخلی خانه استفاده کنید بهترین فضا برای نصب داخل واحد معمولا فضای ورودی و اتاق پذیرایی است. 

7- نصب سیستم امنیتی خانه 

یکی دیگر از راه‌های افزایش امنیت خانه که بسیار رایج است استفاده از سیستم‌های امنیتی است. 

سیستم‌های امنیتی به چراغ‌های هوشمند و قفل های دیجیتال منزل شما متصل میشوند همچنین  بهتر است مجهز بودن خانه شما شما به سیستم امنیت آشکار نباشد؛ در این صورت ممکن است سارقان راه‌حلی برای آن داشته باشند

در چه زمان‌های احتمال سرقت وجود دارد؟ 

راه‌های ورودی خانه امنیت بالایی نداشته باشند. 

مدت طولانی خانه شما خالی باشد 

استفاده از قفل‌های قدیمی 

راه دادن افرادی که غیر مطمئن به خانه 

استفاده نکردن از سیستم‌های ضد سرقت در خانه 

نداشتن حفاظ در درب و پنجره 

نگهداری اموال با ارزش در خانه

 

در این مقاله سعی کردیم به موارد مهم و قابل اهمیت که میتوان به امنیت خانه کمک کند و خانه‌ای امن‌تر را برای شما فراهم کند بپردازیم. یکی دیگر از عواملی که امکان دارد امنیت خانه را به خطر بیندازد اتفاق‌های غیرقابل پیش‌بینی مانند آتش‌سوزی و یا زلزله است.

برای افزایش ایمنی در برابر آتش‌سوزی میتوانید:

  • همیشه در خانه یا پارکینگ از  کپسول آتش‌نشانی استفاده کنیم.
  • استفاده از سیستم‌های اعلام حریق در خانه 

یکی از اقدامات مهم که میتوان در آتش‌سوزی پرخطر جلوگیری کرد. استفاده از سیستم‌های اعلام حریق است. در این حالت وقتی دمای محیط به طرز غیر معمولی بالا برود، اسپرینکلرها اقدام به تخلیه آب می نمایند.همچنین به کمک این سیستم‌ها در کوتاه‌ترین زمان می‌توانیم با آتش‌نشانی ارتباط برقرار کنیم و  از خسارت بیشتر جلوگیری کنیم. 

در این مقاله سعی کردیم نگاهی کامل به مواردی که می‌توانید به کمک آنها امنیت خانه خود را بالا ببرید بپردازیم، همچنین در چک لیست پایین نکاتی را بیان کردیم که بتوانید در زمان کوتاه آن‌ها را بررسی کنید. 

چک لیست اقدامات جهت افزایش امنیت خانه: 

استفاده از حفاظ در پنجره‌ها

پنهان نکردن کلید یدک در اطراف خانه 

اشیا گران‌بها را در خانه نگهداری نشود

در زمان خروج از خانه، خانه را روشن نگه‌دارید.

از افراد مطمئن برای خدمات منزل کمک بگیرید .

چک کردن امنیت درب‌ها 

تغییر قفل‌های قدیمی 

چک کردن امنیت پنجره‌ها 

استفاده از سنسورها 

استفاده از چراغ‌های بیرونی 

افزایش امنیت درب پارکینگ 

استفاده از دوربین مدار بسته 

نصب سیستم امنیتی در خانه 

از بسته بودن پنجره‌ها در زمان خروج از خانه یا در سفر مطمئن شوید. 

وبلاگ گروه صنعتی جداری اتوماسیون ساختمان و آنچه باید در این مورد بدانید