مدار کنترل جک درب پارکینگ
تاریخ انتشار: 2023/01/28

تمام  مدارهای کنترل جک درب پارکینگ، به یک اندازه انرژی مصرف نمی‌کنند. در اصل به مدل و نوع مداری که در جک درب پارکینگ قرار گرفته؛ بستگی دارد. با این حال، اکثر مدارهای جک درب پارکینگ بین 2 تا 5 آمپر برق در 120 ولت در حالت استراحت و حدود 12 آمپر در هنگام فعالیت درب، مصرف می‌کنند. بسته به مشخصات مدار خاص، آمپر مصرفی ممکن است بیشتر یا کمتر از این مقدار باشد. دانستن میزان آمپر مدار کنترل جک درب پارکینگ، برای شما می‌تواند مهم باشد. در اینجا، همه چیزهایی را که باید در مورد مدار کنترل جک درب پارکینگ بدانید را گردآوری کرده‌ایم.

عملکرد مدار کنترل جک درب پارکینگ

درب پارکینگ باید مدار مخصوص به خود را همراه با یک موتور الکتریکی داشته باشند، که این مدار به کمک یک ورودی شروع به کار می‌کند. راه اندازی جک درب پارکینگ، به دستور و اطلاعات برد مدار نیاز دارد. هنگام استفاده از ریموت کنترل، بردهای مدار نیاز دارند اطلاعاتی به آنها ارائه شود. مدارهای مخصوص جک درب پارکینگ خود به همراه گیرنده سیگنال و سایر قطعات ضروری، وظیفه کنترل را به عهده خواهند گرفت.

سازوکار باز و بسته شدن جک درب پارکینگ

جک درب پارکینگ، با استفاده از سیستمی از فنرها، قرقره‌ها و کابل ها برای باز و بسته کردن درب کار می‌کند. جک در قسمت بالایی درب پارکینگ نصب خواهد شد؛ و از یک موتور، زنجیر، تسمه یا پیچ تشکیل شده است. مجموع این عوامل، مکانیزم حرکت درب را به وجود می‌آورند.

وقتی ریموت درب پارکینگ را فشار می‌دهید، سیگنالی به مدار جک درب پارکینگ ارسال می‌شود. سپس واحد کنترل مدار جک، موتور جک درب پارکینگ را فعال می‌کند و زنجیر یا تسمه را می‌چرخاند. این عمل باعث باز یا بسته شدن درب خواهد شد. زنجیر یا تسمه به یک سری قرقره نصب شده روی مسیرهای درب متصل هستند. با حرکت زنجیر یا تسمه، قرقره‌ها نیز حرکت خواهند کرد. این عمل با حرکت درب در امتداد مسیرها، درب گاراژ را باز یا بسته می‌کند.

 

 

 

 

مصرف برق مدار کنترل جک درب پارکینگ چقدر است؟

در حالت کلی، مصرف آمپر جک درب پارکینگ به واحد وات آن بستگی دارد. با این حال، با استفاده از محدوده متوسط وات در حالت استراحت، 350 تا 600 وات، می‌توانید انتظار مصرف از جک درب داشته باشید؛ این مقدار وات، باعث جریان آمپری بین 2.92 تا 5 می‌شود. همچنین میانگین مصرف برق در مدار جک درب پارکینگ 4.17 آمپر در 120 ولت است.

همانطور که گفته شد؛ سازوکار جک درب پارکینگ به راحتی شکل می‌گیرد. در واقع، مدار جک درب پارکینگ به اندازه بیشتر از لوازم برقی،  مصرف برق ندارد. با این وجود، دانستن میزان آمپرهای دقیق، ضروری است. زیرا در پیکربندی الکتریکی و مدارهای خانه، به شما کمک خواهند کرد. 

به طور متوسط، مدارهای جک درب پارکینگ به حدود 4.17 آمپر نیاز دارد، که در محدوده 5 آمپر است. اگرچه زمانی که درب کار می‌کند، این مقدار می‌تواند تا حدود 12 آمپر افزایش یابد. با این وجود، میزان مصرف آمپر جک درب پارکینگ به مدل و ساخت درب هر خانه بستگی دارد.

 

 

 

ضرورت نصب یک باتری پشتیبان

داشتن یک باتری پشتیبان برای جک درب پارکینگ، ضروری است. یک باتری پشتیبان تضمین کننده تداوم کار و حفظ جریان برق در زمان قطع برق در جک درب خواهد بود. این باطری ایمنی مدار کنترل جک درب پارکینگ را برای شما ضمانت می‌کند. برخی کشورها نصب باطری پشتیبان را برای هر خانه از نظر قانونی الزامی می‌دانند.

هزینه نصب جک درب پارکینگ چقدر است؟

هزینه نصب مدار کنترل جک درب پارکینگ، بسته به محل زندگی و متخصصی که استخدام می‌کنید متفاوت است. اما به طور متوسط هزینه نصب جک الکترونیکی برای درب پارکینگ حدود 5تا 20 میلیون تومان هزینه خواهد برد. این مقدار شامل مدت زمان نصب بین 2 تا 6 ساعت می‌شود. بسته به مدل و ویژگی‌های مدار کنترل جک درب پارکینگ، هزینه نصب متغیر و بین 8بازه‌های  تا 23 میلیون تومان قرار خواهد گرفت.برای اطمینان از قیمت و کیفیت مدار جک خود میتوانید از گروه صنعتی درپا کمک بگیریدف تا مدارجک با کیفیت را در کوتاه ترین زمان داشته باشید. 

هزینه تعمیرات جک درب پارکینگ چقدر خواهد بود؟

هزینه نیروی کار جهت تعمیرات درب پارکینگ حدود 5 میلیون تومان، به صورت تقریبی است. در مورد تعمیر جک درب، بسته به علت خرابی، ممکن است تا حدود 8 میلیون تومان به شما خسارت وارد شود. بسته به نوع مدار کنترل جک درب پارکینگ، تعمیرات آن شامل: سفت کردن سخت افزار، روغن کاری زنجیر یا روغن کاری هر ریل می‌شود؛ که برای رفع و عیب یابی آن نیاز به متخصص خواهید داشت.

وبلاگ گروه صنعتی جداری اتوماسیون ساختمان و آنچه باید در این مورد بدانید